Украинская филология

Анализ работы
методического объединения учителей украинского языка и литературы
города Докучаевска
за  2017-2018 учебный год
Система методичної роботи в 2017 - 2018 навчальному році була спрямована на реалізацію основної проблеми «Впровадження нових освітніх стандартів як умова забезпечення сучасної якості освіти». 
Цілі роботи методичного об'єднання: - безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності викладачів, їх ерудиції та компетентності в області української мови і літератури та методики їх викладання; - підвищення якості освіти, якості навчання української мови та літератури; - вдосконалення форм і методів навчання української мови та літератури на основі компетентного, діяльнісного та особистісно орієнтованих підходів.Діяльність методичного об’єднання вчителів української мови та літератури у 2017-2018. Здійснювалася відповідно до плану, який був складений на основі аналізу результатів роботи попереднього навчального року, рекомендацій Міністерства освіти і науки Республіки ДНР, організаційно-методичного відділу освіти, а також з урахуванням сучасних вимог до викладання української мови і літератури. Методичне об'єднання вирішував наступні задачі:
- вивчення нормативної і методичної документації
-вдосконалення педагогічної підготовку вчителя: науково-технічної, методичної, дослідницької і прийомів педагогічної майстерності;
- виявлення, узагальнення і поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих вчителів;
- пошук нових форм і методів урочної та позаурочної діяльності, що сприяє формуванню всебічно розвиненої особистості;
- сприяння створенню сприятливих умов для прояву педагогічної ініціативи вчителя;
- робота над створенням методичної скарбнички матеріалів з предмета МО;
- формування у студентів високих духовних і моральних якостей на уроках української мови і літератури.
У 2017-2018 навчальному році методичне об’єднання через мережу колективних, групових та індивідуальних форм роботи працювало над реалізацією проблеми: : «Використання новітніх інформаційних та метапредметних технологій на уроках української мови та літератури».

Основні напрями діяльності МО в 2017-2018 навчальному році:
-         Узагальнення  педагогічного  досвіду  вчителів.
-         Пошук  ефективних  форм та методів викладання для оптимізації навчального процесу.
-         Забезпечення  професійного  зросту  вчителів.
-         Створення  умов   для забезпечення  підвищення  якості  навчання.

Проблема: Шляхи всебічного розвитку та підвищення рівня якості знань учнів засобами залучення їх до навчальної діяльності через впровадження в навчально-виховний процес інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій, педагогічний супровід самоосвітньої діяльності учнів під час вивчення української мови та літератури
Мета: допомогти педагогам знайти оптимальні шляхи щодо підвищення рівня знань учнів з навчального предмета «Українська мова та література»; забезпечити впровадження ними інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій; домогтися використання вчителями прогресивних технологій щодо організації самоосвітньої діяльності учнів у процесі навчання.
Завдання:
1.     Надання вчителям науково-методичної, консультативної та практичної допомоги, підвищення рівня якості знань учнів шляхом переходу на прогресивнішу технологію навчання.
2.     Активізація методичної роботи з учителями, розвиток їх творчої ініціативи; розширення їх можливостей у пошуку та виборі оптимальних методів, форм і засобів навчання.
3.     Удосконалення структури та методів проведення уроків різного типу, активне зміцнення міжпредметних взаємозв’язків, активізація позакласної роботи.
4.     Методичне забезпечення реалізації шкільного компонента, комплексного поєднання класної та позакласної роботи, розвитку творчих здібностей обдарованих дітей.
5.     Методичне забезпечення роботи вчителів шкіл з організації самоосвітньої діяльності учнів у процесі навчання.
6.     Забезпечення професійного, культурного і творчого зростання педагогів шляхом залучення їх до свідомої самоосвітньої діяльності, до участі в різноманітних конкурсах (як особисто, так і з учнями).
7.     Створення атмосфери відповідальності за кінцевий результат своєї роботи.
8.     Узагальнення педагогічного досвіду, його пропаганда та впровадження у практику шкіл району.
9.     Перегляд календарних та поурочних планів, відвідування відкритих уроків, участь у конкурсах педагогічної майстерності вчителів району.
З метою підвищення рівня поінформованості та готовності до впровадження особистісно орієнтованого навчання і виховання було проведено 4засідання  методичного об’єднання за такими темами:
-         Серпень Організація навчальної діяльності учнів з курсу «Українська мова і література» в2017-2018 навчальному році.
-         Жовтень.Метапредметний урок української мови і літератури як засіб активізаціїпізнавальної діяльності учнів
-         Січень.Методичні «секрети» успішного уроку (з досвіду роботи педагога).
-         Березень.Сучасні технології формування комунікативної компетенції учнів
-         Травень. « Аналіз діяльності МО вчителів української мови та літератури за 2017-2018 навчальний рік»
     Методичне об’єднання українських філологів нараховує  9  вчителів,
з них 2- мають вищу категорію, 6-першу категорію,1-категорію «Спеціаліст». Свою роботу вчителі спрямовують на виявлення навчальних можливостей учнів, формування у них творчо-наукових здібностей. Уся система педагогічної діяльності підпорядкована основній меті – розвитку особистості та її вихованню. Протягом всього навчального року вчителі МО  працювали над розробкою та проведенням заходів,які сприяли б підвищенню рівня навчально-виховного процесу,якості знань,теорії та практики навчання та виховання. Під час цієї роботи використовувалися як інноваційні так і традиційні форми роботи: «Педагогічні студії» , « Круглий стіл» , «Парад ідей» , « Практичні заняття» (з досвіду вчителів) , « Творчі звіти вчителів» .
      Протягом 2017-2018 навчального року МО працювало по затвердженому плану. Були організовані та проведені засідання МО, на яких вивчалися та обговорювалися нормативні документи, державні стандарти, програми, основні положення та інструкції, заслуховувалась інформація про нову методичну літературу та самоосвіту вчителів.

Організація самоосвіти вчителів МО на 2017-2018 навчальний рік.
п/п
П.І.Б вчителя
Методична тема, над якою працює вчитель
1.
Шведко О.І.
 Використання інтерактивних форм на уроках української мови та літератури.
  2.
Сидорченко Л.І.
Розвиток критичного мислення під час вивчення української мови та літератури.
3.
Мулявка А.А.
Інтерактивне навчання на уроках української мови і літератури
4.
Лисенко О.В.
Використання методів інтерактивного навчання на уроках української мови і літератури.
5.
Фунтова Н.С.
 Використання інноваційних технологій на уроках української мови і літератури. 
  6.
Ведьоріна Т.М.
Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури.
7.
Палюча К.С.
Розвиток критичного мислення учнів на уроках мови та літератури.
8.
Устінова Н.Г.
Розвиток читацьких компетентностей учнів.
9.
Бронеславська І.В.
Роль інтерактивного навчання в розвитку комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури.

        Плідно працювали педагоги, розробляючи дидактичні та роздаткові матеріали, завдання для тематичного оцінювання з української мови та літератури, добираючи тексти для читання мовчки . Словесники дбають про високий рівень професійних умінь, своєчасно проходячи курси з підвищення кваліфікації при Донецькому інституті додаткової педагогічної освіти. Полный отчет смотрите здесь 

Комментариев нет:

Отправить комментарий